dagen...

hahahh den lata dagen började med några sms till annie :p hon var tydligen i gbg..... sen så hmm låg jag bara i sängen och softade tills ingen var kvar i huset :D då gjorde jag mina saker hahahh :p ne skämta, syrran och farsan jobbade i trädgården så gick ut och kollade vad som hände gick in direkt :p var skit hungrig :D men vettifan vad jag skille äta :D så dagens rukost blev en fettrikligt billys pan pizza hahahh :p såå sen så stack jag ut och hjälpte till =) jag vet jag är en snäll människa som ha rbeslutångest :p menen borstade på sand på plattorna så det skule täcka mellanrummen på plattorna..... tror nog faktiskt att vi hinner klart idag ska ner till stan senare och köpa 3 stenplattor till som saknas :D men senare blir det också finslippning på det hela =/ menmen det blir nog fin fint :D

~sigh~ va ute och köpte sten :p men hittade inget XD alla plattor va slut =/ får vänta tills nästa vecka ... senså stack vi o slängde skräp i tippet inget kul ahhahh :p hade bara skjorts och t-shirt med tofflor :p hahah allltså sov kläder thiihii :p tiihii farsan hämtade sin postpaket idag som han beställde från någon data affä via nätet :D jag fick en ny mus :D:D wiee slipper min cp mus :D ( syrrans mus som jag lånat och tat sönder och invarderat) :p

Pengar: det finns mycket här i världen som är bra och dåligt, många syfte och mål man vill nå, några vill anstränga sig och skita mot kärlek andra familj, karriär och några pengar, samt det man tycker om. Men en sak är säkert man kan inte leva utan pengar här i livet. pengar är en sak här i världen som man inte kan ha utan, om du inte har pengar
kan du inte leva, utan mat och vatten.....allt kostar inget är gratis här i världe. Men Pengar är inte allt i världen, men det som är så stort med pengar är att det kan förbättra ett liv, livstil, samt attityd och männskliga egenskaper. Pengar kan ge status och respekt för de flesta men även de som är rika visar ändå inte hänsyn till andra och tror att de är mer värda bara för de e rika. Pengar är det magiska som kan ändra personlighet och skapar svek för personer. Människor som är nära 
varandra kan till och med bråka, bli osams, beträda på grund av pengar. En del väljer till och med vilka man ska umgås med beroende på bakrund och förmögenhet. Och när man väl är snäll och hjälper en som har besvär så kommer den därefter att tajt upp en och tror att man är deras guldgruva..... så man kan säg att pengar och värde kan locka folk, men varfö är vi så?.... visst det finns mycket man vill ha, men allt materiel är bara materia inget levande, hur kan man dissa en mänsklig människa för materia ? nu säger jag inte att jag inte är påverkad av materia men bara kul att få upp lite sådana tankar :p det är nog inte alla som klara av att ingonera pengar och värde och allt annat lyx :p.............

hmm ska nog ut till trädgården och ta några bilder på konsten ahahhah :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0