hospital 4 december 2008

yapp igår var man i linköping med familjen eftersom morsan slutade tidig och mormor skulle in till sjukhuset för syntest. Vi lämnade av morsan och gammel mormor i tornby och jag, syrran, mormor begav oss till sjukhuset. Vi va typ däe 30 min tidigare än besök tiden och fick vänta skir länge :P sen så gick syrran in med mormor oxh jag satt däe ute ytterligare i 30 min :P skit tråkig hahahah :p tittade igenom alla 8gwa tidningar som dem hade där ( undra vaeför det finns så många sådana tidningar hos sjukhuset :P) under tiden tänkte jag på ett inlägg här i bloggen :P jag skulle skriva en lååååååååååååååååång inlägg om ett sjukhus besök om mig själv :p fasr på skämt da :p skulle skriva det seriösr och till slut när jag har gjoirt alla läsare creepy och lessna avsluta med meningen ''jag är gravid*:P  dock så kom en olycka senare på kvällen :P så det blev aldrig av hahha :p

iaf efter beslket så gick vi över till vicky och jag fick en present  och ett rött kuvert XD där ser man man fyller varhje dag :P hahahah presenten bklev en bok som jag kännde efter men när jag väl öppnade det va det en ordlista XD ahhahah :P ifs en kinesisk orslista enbart på kinesiska :P  hur ska det gå till :p jag hae nyligen börjat plugga kinesiska men dock kan jag ju inte alla tecken fö att veta beskrivningen på ord m.m :P men tack så mycket familjen cao =) respekt to ya ^^

när jag kom hem vis ca 5 tiden skulle jjag och syskona diska pga diskmaskinen va paj. men morsan ingrepp med disken och jag hade inget att göra, så han sa åt mig att torka disken :P jag är ju trots allt en pro torkare :P så jag satte mig genast igång o torkade tills jag kom till en gammal äcklig ful sprucket genomskilning blöt skål. så gick den fuckad skålet sönder i två mirakel delar mitt under tork processen ! och det bara raaaaaaaaaaaasp :P så fick jag ett djupt sår i mitt ringfinger, yepp inget fuck-u-finger :P tillbörjan med såg jag bara en öppning och lite vitkött? som jag trodde va ben ?:P såg ut som det iaf :P öppningen va ganska öppet :P då jag stod o glodde på den i ca 10 sek innan jag hann reagera cad som hade häönt :P det såg så konstig ut :P en flik så såg man in i fingret, det blödde inte :p så jag funderade på om det bara va skinnet som hade skarvt upp sig :P men så djupt skin hade jag inte :P väl när jag sa åt srran *titta, jag fick ett så'' så började det att ''spruta blod''  hahhah :P och jag bara what da fuck :P morsan m.m började genast att torka blodet o hälde över kinesiska oljor och tejpade med bomul och tejp, bandage och plåster, allt man kunde komma på :P hon band om allt 3 ggr :P efter som det inte satt håert. det blödde faktiskt ganska mkt :P jag har aldrig sett så mkt blod på mitt finger förr hahah :P till en början va jag lugn :P sen började jag må illa :P  vi gick till akutmottagningen i vårcentralen gata över, som var stängd :P akutmottagning stängd klockan 5 ? okey :P så fick springa hem igen :p och syrran gick till apoteket och köpte riktiga sårplåster. det gjorde inte så ont när vi hade byndit skitet med sårtejpp m.m men farsan ville att jag skulle dra till akuten och se om det behövde sy, efter som det slutade inte blöda efter 30 min. så jag och syrran åkte in till motala akuten med taxi :P endast 50 kr :D hon ville inte köra och det va billig :P första gången jag åkte en sjuktaxi :P på något vist blev jag skitsömnig :P läkaren va iaf kulig :P han skämtade mycket :P men den jävel trak på mitt sår som ett as :P han håll det skithårt  och skitlänge, typ ni har en stor bula så trycker ni hårt i den och gnugar samtidig XD   jag ville tjuta XD jag vet jag är en barnunge :P som tur behövde jag inte sy:P men nu är  mitt finger stor som fan med alla bandage(?) m.m . kan knappt röra mig me den :p och jag skulle inte röra eller  tvätta den. S å nu sitter jag och skriver detta med endast mitt högra hand :P tar år :P och blir massa del som ni ser :p  kan iaf inte röra den andre handen för då gör dte bara ont :P jag fick en annan kul känsla XD väl när vi väntade på farsan i motala ( taxi kostar 500 kr tillbaka XD ej beräknad i planeringen) frös jag som fan :p skit kallt, men på mitt skadade finger kände jag att den levde sitt eget liv :P den pulserade själv hahahh :p och det känndes som om blodet rann och det blev varmt om det fingret :P

haha juste ja becky ringde mig 4ggr mohahha :P varje gång jag berättade om mitt pulserade finger fick hon en häftig reaktion :P


Kommentarer
Postat av: Phuong

Välkommen in till sår-klubben ;) Du ska få se bilder på mitt sår när jag skulle skära en paprika sist ;P hahaha...Blodet bara forsa ut..typ ;P Eller när jag sågade mitt finger på bandsågen i högstadiet ;P Bandage i 3 veckor ;P Hahaha. Aaawww...stackars peter :P

2008-12-04 @ 15:33:08
Postat av: Tess

Min stackars SM..!:( du skulle inte skämtat om ett eget sjukhusbesök i början :O för kolla nu vad som hände..! det blev sant >.< jag satt typ bara och vänta på att du skulle säga att du bara skoja om att du fick gå till skjukhuset men den meningen kom aldrig :O

2008-12-04 @ 17:25:21
Postat av: peetah

pongi: säng inte att du tog bild på såret XD och hur fan kan man skära sig med bandsåg XD du som ska kalla mig klant XD



sm: hahhah jag vet mitt eget fel, ska inte skämta om sånt mer XD

2008-12-05 @ 11:32:49
Postat av: Phuong

Haha klart jag tog bild på såret xD Det var liksom...en bula o mitt på bulan så var det ett öppet sår man kunde se kött haha xD

2008-12-05 @ 14:21:45
Postat av: peetah

tala inte om det XD disguating :P jag mår illa nu

-.-!!

2008-12-08 @ 10:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0