.............................

yeah yeah så var man hemma idag iegn =/ känner att jag har inhamnat i en ont cirkel, måste ta ig ur ur detta innan det är försent. Fan vad svårt det ska vara att bara ta på sig kläder och sticka till skolan =( imorgon har jag iallafall bestämt mig att dra till skolan. Även om det bara är en halv lektion jag är på så är jag nöjd!!!! fifen det borde egentligen inte vara någon större problem ? jag har egentligen ingen problem i skolan men varför har jag så stark ångest ? är det latheten i hand med ångest samt rädsla för något jag knappt vet vad det är ?... om jag inte drar till skolan snart så är det kört, har fan kurser och tentor efter mig. Men fuck ska man göra när man känner så dålig varje morgon? även om man har ställt in och är pumpad kvällen innan så vad händer nästa morgon ? mjoo man känner ingen mod ingen motivation, ingen ork...... är det så livet ska vara ? jag vet att mitt tänkte sätt på livet är fel, eller rättare sagt ingen tankesätt alls. Det är bara tomt, ingen mening med livet ? även om jag vet att jag inte bör vara depprimerad, det finns folk där ute som har det sämre än mig! jag har redan det jag vill ha, familj, kärlek, vänner samt ''smarthet'' kan vara ganska smart om jag bara vill plugga :P men varför är jag fortfarande deprimerad ? fifen jag fattar inte dettaa. Jag minns när jag va gick i högstadiet årkurs 9, visst jag hade en sådan deprimerande period och va hemma under ca 4 veckor, tiden gick ganska snabbt. Men som sagt jag återfann mig i skolan och kunde ta mig dit igen även om vägen dit va hårt och lång så klarade jag mig. Varför bör jag inte klara detta denna gång ? ifs vet jag själv att ångesten är mycket större än förr, då jag äns knappt visste vad ångest va för något och vad jag led av. Om jag tänker efter så började allt med åkrs 9 men senare märkte jag inte av det. Mjo jag visste att jag hade måillande känsla så fort jag va nervöst eller oro, men det kunde jag dämpa ner efter ett tag, iaf lära mig det och försöka. Under gymnasiet har jag klarat mig galant även om mina kompisar slutade allesammans efter år 1. Jag klarade mig. Nu när det är universitet är allt mycket slappare men hur kommer det sig att ångesten har blivit så mycket starkare ?  i början så har allt gått bra gick till uni som vanlig hade föreläsningar, lektioner, labbar visst ångest/panik kom då och då och kunde dämpas med vatten. Men numera funkar det inte ? numera känner man måillande känslan fast med en extra sak, känns som om det är magproblem med =/
innan kunde jag knapptspy bara känna känslan av det, samt spy men utan spya :P men numera känner jag annorlunda, det känns riktigt =/ undra när detta tar slut.................................................................................

image255

skulle klippa till äppelträdet :P blev konstnärligt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0