2008-09-19

yeah yeah skolan rulla på och jag rullar på och skämmer ut mig =/ hahah inget vidare ligger än så länge fortf ett par kapitlar efter, samt är det bara mindra än en månad till tentamen =/ yiiiiiiiiii får plugga hårt som fen under dessa veckor som är kvar.....

är i behov av en ny laptop för en budget mellan 5000-6000kr men ganska svår att hitta en bra prestanda på en sådan liten budget... dock funderar jag på en dell vostro 1310



som man kan konfiguera själv.. men funderar på ett paketpris på 5190kr dock utan moms och frakt.. tar jag bort operativsystemet ligger det runt 6000kr och då ingår en core 2 duo processor på 2.0 ghz, 3 gb ram, samt ett geforce grafikkort, 250 gb hdd. Priste är ganska lagom för en budget dator på 13.3 tums skärm som endast väger 2kg. sjukt sugen på att beställa men det strular lite med dell om deras rabatter m.m så vi får se hur det blir. 6000kr är inte lite summa enligt mig :p kanske kan hitta något bättre :p

ifs lg datorn på pc city som kostade 5999kr är ju med prisvärd


ifs är den 15 tums det ända som är skillnaden är väll att den har 4 gb ram och större skärm, samt av märket LG. annars slår den nog inte min vostro..eller kanske är grafikkortet bättre ? dunno men dock har denna prisvärda datorn gått upp 1000kr dvs 6999kr, tillbaka i orginalpriset =/ så det blir det inte...

ne nu måste man dra och äta sen dra och ''plugga''....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0