12 januari 2009

hmm ja äntligen kan man gå in på blogg.se med denna dator :D:D::D:D::D
igår satt jag hela dagen och letade efter en soloution till min dator samt få fram kinesiska tecken, pga min är piratversion av xp. Sedan tankade jag ner windows 7 i kapp med ubuntu för att morsan inte ville ha ett os med engelska.
Har försökt att styla min skrivbord men är dock inte klar hahaha, kan printa upp en bild senare =)

nu efter ett jädrans sökande efter problem varför fläkten och ljudet från processorn kommer fram. Så har jag nu konstanterat att det är det vanlig nvideas problem. Grafikkortsproblem. Eftersom hela 8xxx grafikkorts serien har produktionsfel/material så kommer förmodligen grafikkortet att brännas sönder på grund av värme, därav har dell gjort ett plåster till problemet genom att uppdatera biosen så att fläken går igång oftare för att minska på värmet. Dock så tycker jag att det inte är någon lösning, eftersom därav slits fläken alltmer och tillsist lägger fläkten av och hela gpun drar sönder som de andra,  a matter of time. Så nyligen skickade jag ett mail til dell och frågade hur det låg till, kan jag vara en av de som är drabbad ? visserligen hände problemet under förråret i juni(juli perioden. Men enligt vad jag har läst skickar dell fortfarande ut grafikkort med materialproblem. ganska dålig stil att fortfarande skicka ut sådana kort till konsumenter. Så jag kanske har köpt en HELT NY DATOR MED EN DEFEKT GRAIKKORT FÖR MINA LÄNGE SPARADE CSN PENGAR =( det va just låg ljudnivå på fläkten och låg varme som lockade mig enormt till denna datorn. Är skit nöjd med datorn om jag inte har en defekt grafikkort. Annars är det retur som gäller. Någon som kan rekommendera en annan 13.3 tums laptop ?=) för ca 7500 kr med bra prestanda ?

hahahah det jobbiga med mailet var att man var tvungen att skriva på engelska hahahah :P

Hi!
i have recently bought a new vostro 1310 with geforce 8400m gs 128 mb for just a week ago. I have replace vista with xp and installed all the new bios and drivers. And now i have notice that the fan is running more than before, and sometimes i can hear some clicking sound from the right corner(processor?) and sometimes the processorfan sound like a swinging sound. So whats the problem ? what have i done wrong ? i have the A13 bios and the newest driver for the gpu from nvidea. and i have recently read on the internet that almost all 8400m gs are failured with productions issues, that will bring overheat gpu. And to aid this problem you have release a bios that will run the fan constantly more. Is the problem that i have installed this bios that my fan are running constantly?
 and a very IMPORTANT QUESTIONS: Do i have a failured 8400m gs in my vostro 1310? Do DELL STILL ship out laptops with failured cards ? because i bought this computer just a few days ago so i just want to know if I have bought a brand new computer WITH a failured card ? if the case is yes, can i refund it if i want? because i dont want a computer that will die after my warrenty goes out and i bought this laptop because of its low fan noice. if the case is that you still ships out the failured card, why do you still do that ? it isnt a soloution to just upgrade the bios, the card have still the problem there, its just a matter of time, til the fan dies and then the gpu. hope you can answer my questions i really need the answers. And sorry for my bad english =)

hahah jag vet att min engelska suger totalt :p men endå blev jag nöjd :P eftersom det gick fort hahahha :p

Kommentarer
Postat av: Phuong

Never ever apologize for your english :P Tycker inte alls din engelska suger totalt :P

2009-01-13 @ 00:15:01
Postat av: Alina

tyckte det var bra skrivet;)

2009-01-13 @ 00:18:39
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: peetah

hahhah vaddå inte :p jag fick nästan IG i engelska :P fick komplettera till G :P

2009-01-18 @ 18:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0