inte bra.....

idag vaknade man ännu tidigar, 02.30 rullade i sängen tills 6 sedan gick man upp till fars säng och somnade till 12.30 -.-!!
fan mitt liv känns så dött hahahhXD känns som om min hälsa är relativt dåligt -.-!! om jag håller på såhär tror jag nog inom ett viss framtid att jag dör mkt yngre :P


låg iaf i sängen och mobil surfade :p kollade runt och läste runt lite om panikångest. Visst jag är ju drabbad jag med haha XD men mina ångest attack är inte lika kraftigt som de flesta :p läste lite i andras blogg och runt deras liv med ångest. Fan alltså :p jag kan nog känna mig ganska lycklig jämnfört med dem, de kan knappt gå ut om dagarna, få hyperventil (?) haha  minns inte vad det heter :p och yrsla, suddig bild, skakningar, blackout, svårt att andas, samt hjärtat dunkar maximalt med kallsvettningarr. Och det händer ofta, helt oförväntat. Dock är det inte själva panikångest-attacken som kommer, det är mer det rädsla att hamna i samma situation som tillbringar ångesten. Det är inte lika lugnt som det ser ut som utifrån än inifrån, visst utifrån ser det normalt ut medans inifrån är det ett helvete, faktsikt riktig svårt att beskriva känslan :p den som har upplevt det, vet nog bättre hur det känns, för kul är det inte. Det leder till många begränsninga. Det kula är att det första attacken kan komma när som helst, minnst när du anar det.


ett exempel:, Hon satt helt utvilad i sin mjuka soffa och hade det allmänt bekvämt. Det var tänkt att kvällen skulle vara en riktig mysakväll, hon satte på en mycket bra film som hon länge vela se. Filmen rullade i gång medans hon tog upp en kexchoklad som låg på soffbordet, Tuggade en bit av chokladet, det smakade gott, en känsla som kunde göra livet glad spreds i kroppen. Hon börja att inleva filmen, det var en thriller. Plötsligt kände hon törsten, hon gick till köket och hämtade ett glas saft, satte sig åter i soffan, och slappnade av. Hon njöt av vartenda sekund. Det hördes att bilarna hade bråttom, men endå var kvällen ganska lugn och fridfull, tanken på att hennes pojkvänn kommer imorgon, gjorde att hon kkände sig i 7e himlen. Dock helt plötsligt kände hon det. Hon börja känna en obehaglig känsla, sprider sig från hjärtat utåt mot kroppen. Hjärtat dunkade snabbare och snabbare, hon började att svettas. Hon visste inte vad som var i process, hon försökte lugna ner sig och andas med djupa tag. Det hjälpte inte så mycket, hon börja skaka, hon börjar få panik. Är det något fel på henne ? Hon stönade (kan man använda denna ord i denna tillfälle ?) (jag kom på det nu :P) hon flåssade allt mera, hon visste nu att det va något fel med henne, hon fick alltmera mindre luft, svetten på på pannan ran ner till kinden. Hon kände att hon behövde hjälp, bor hon ensam. Hon sprang genast till köket och tog upp telefonen, knapprade in nummret till sin pappa. Det tog 10 sek innan han svarade. Hon försökte tala i en lugn takt men det gick inte, pappan visste att det va något som inte var som det skulle. Han åkkte till sin dotter. När han var framme såg han dottern sitta ihop krypt intill ett fönster och skakade, medans hon föröskte få luft...........


  Det är svårt att ta första steget ut ur groppen, samtidig som man många gånger ramlar tillbaka och till ett ännu djupare spår. Jag beundrar dem som kämpar så hårt för deras liv, som sagt det finns alltid ett ljus i andra änden av tunneln =)


ahahhahha fan skit läskig :p jag duschade nyligen :p shamponierad håret :p och helt plötlslig såg jag ett par hårstrå i handen :p sen trog jag högra handen över håret igen så kom fastnade ett par håstrå till :p sedan försökte jag samma sak med vänstra handen, inget hår, sen högra handen , håår, åter vänstra handen , inget hår, högra handen, håååååår :p hahhahhah mystiskt :p mitt hår är nog förstörd :p tappar så mkt hår :p

ajuste ja jag åt panpizza och drack cola till frukost, nyttig jag är va hhahahhah :P

fen just när man inte är inställd att gå ut så ringer faster och behöver hjälp i banken igen -.-!! det är ju såå kallt ute och jag är såååååå trött -.-!! jaja vad ska man göra, lite luft skadar inget :p sen så kanske jag kan få den dära leva känslan igen :D så kan pongi rita en till bild hahhahha :p

cao cao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0