animegirl

he he he he he........

minns att för ett par veckor sedan slöritade jag i OC bara för att internet va av :P så jag satt mest och ritade linjer :p sedan testade jag attt direkt köra lineart direkt utan skiss XD och kom fram till en ganska fin form, iaf enligt mig XD så eftersom det blev sen den dagen så orkade jag inte fortsätta :p var för trött och lat :p så jag sparade den för att rita i framtiden :p


så blev alltså formen quite nice för random drawing ?XD hahahahh nemen jag brukar ju endast rita från rakt vy, alltså utan några vinklar XD så jaa .....

så lat som jag var så tog det ett par dar i mellanrum, för jag var så trög att jag hade glömt bort att denna fil fanns :p och det blev heller inget sug för målandet :p men efter ett par dar dök suget fram igen, inte föräns då kom jag på att jag hade kvar denna :P

så funderade ut hur jag skulle ha det :p och satt och målade :P  reslutatet med färgning:

hahahah quite crapy huh ?:P blev faktiskt rätt nöjd egentligen förän jag la dit hårglans och smetade ut skitet XD så lika bra att ha resten överstökad XD innan allt smet så tyckte jag jag fick till en bra hudfärg :p men jaa vad ska man göra det syns iaf inte här XD
så jag sparad denna :p men blev inte helt nöjd för att slänga min ''sparad huvud''

så efter ett par dar så fortsatte jag at rita från första huvudbilden i linjärtformat :p och nu testade jag att köra med två färger till varje uppsättning eller hur man ska säga det :p resultat med färgning:

öhööhö  ville få till en udda vinkel och form :P men misslyckades tror jag ? XD ahhahah kan inte sånt så jaa :p mjoo jag föröskte rita handen med fingrarna där :p men misslyckades gång på gång så tillsist sket jag i handen XD och ritade en sådan chibihand format hahah XD

blev ok nöjd men denna

men så petig som man är så ville man testa en gång till XD
och slutligen blev denna en final bild, så huvudmallen är bortaget nu :P
kollade runt lite i utube och deviart och se om jag fick någon clue om hur man fixar till en lite mer animeaktig :P visst den andra bilden blev rät ok :P men jag ville ha fina linjer och grejjer, så försökte leta information om vad för settings och verktyg man bör använda :p men jaa det va inte så mkt till hjälp.
men jag lärde mig en NY sak.

innan brukar jag ta bort allt färg som är övermålad med suddgummi, dock blev reslutatet ganska dålig eftersom jag varken kunde komma åt dem små ställen och jag pallade inte zooma in som en galning :p nu fick jag lära mig att använda makera verktyget som funkar galant XD faan jag brukar ju köra så i paint innan med :P fan att jag inte kunde komma på det tidigare :P och jag blev skit nöjd med reslutatet XD

still have long way to go :p okey massa miss :P kroppsdelar felvinklad oså vidare :p och dålig skuggning, Jag har aldrig varit bra på det och kommer aldrig heller :p visste inte ens hur armen skulle se ut :p måste skaffa en sådan trädocka som man kan böja alla ben på, som som man har för modellering för rita XD kostar nog inte så dyr i bokia ?XD

enjoy



Kommentarer
Postat av: David

Fin-fin teckning! (längst ned)



Ett litet tips när du gör ansikten, så att de inte blir så platta, är att du ritar en böjd linje som gå från pannan ned till hakan (lodrät). På den linjen lägger du sedan näsan. Sedan lägger du en böjd linje (horisonelt) vid ögon-nivå, och en böjd linje vid munnen. Då får du ett mer dynamiskt ansikte :) Linjerna är givetvis bara stödlinjer, som du lätt tar bort om du lägger det i ett eget lager :)

2009-06-02 @ 23:27:19
Postat av: peetah

det va just så jag gjorde hahahah XD dock flyttade jag runt allt skit efteråt :P

2009-06-05 @ 12:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0