oh oh oh oh oooooooh POKEMON XD


the legend of pokemon

vem älskar inte pokemon ?XD
igår när jag låg och försökte sova, så kom pokemon i mina tanke XD
unga som vuxna vem har inte gillat pokemon en gång i tiden ? den som inte ha gjort det är mobbad :P  ni vet det som blev så populär på söndagar i tv4 de små söta kreatur som kunde förvaras i en lite liten boll som kundes minimeras XD jag tyckte det va skit tufft :P iaf bollen som man kunde minska och förstora XD

och så självklart finns det filmer, kortspel, games som pokemon XD och jag svär jag spelade det konstant ahhahah XD

kollade alltid på pokemon som visas på söndagar :P tog sovmorgon från kinesiskan för att titta på pokemon :p till och med läraren ändrade på våran hemspråks lektion en halvtimme senare för att inte störa oss kolla på POKEMON XD det ni XD Pokemon magiskt XD

i skolan hade vertenda snorunge pokemon kort :p jaaa verkligen vartenda en :p dock så visste inte så många hur man spelade XD och jag var en av dem som kunde XD hahahahh för vem orkar läsa igenom MANUALEN ? mjoo bara JAG, ahhahah så nördig man är :P  men ingen spelade endå :P

de flesta blev endast facinerad av kortets attack point och defend points :p och kortets sällsynthet :p alla gick typ runt på rasterna och bytte kort :p de större grabbarna försökte lura dem små efter som de hade ingen erfarenheter av korten.

det va ganska kul om jag tänker efter, man samlar tillsammans alla hade gemensam hobby och det bestodd endast av POKEMON, det va inte endast pojkar som hade de de motsatta könet blev också facinerad av POKEMON

under den tiden då det endast fanns 150 pokemon ? så ville alla komma åt en pokemon, jaa endast ett kort va så eftersträvad, som tog hela 120 i skada och hade 180 i hp ? jaa ni kunde ana vilken dröm det va att äga den, alla pokemon samlare ville naturligtvisst komma åt charizard, den oranga draken XD  hahah jag har också en gång i tiden ägt denna kort :p dock så bytte jag bort den mot en fejk kort hahahhah XD mobbad mjo jag vet :p

sen efter ett tag kom ju digimon, digitalmonsters :p som dock inte gick igenom lika bra som POKEMON. Oså måste vi också nämna yugioh :p som heller inte blev en trend, som dock jag tycker är kortsystemet mycket mycket bättre än pokemon.... iaf vad vore en barndom utan POKEMON XD

mjoo jag hade en önsking när jag va mindre :P jag ville vara med på pokemon card turnering :P jag ville spöa ut skitet ut dem andra och bli champions XD ahhahahh dock så visste jag aldrig vart tävlingarna pågick och fick aldrig chansen att vara med :p dessutom orkade jag inte resa :p ni vet hemlängtan XD ah man kan ju inte resa långt när man va rutn 10-12 år :p

när pokemon trenden va populär så va det vartenda dag ut på quest,  jaa det va som en ren äventyr :p gå runt i skolgården, gå hem till alla, det spelar ingen roll om du kände personen väl eller inte, du behöver endast gå och knacka på och säga det magiska ordet -har du POKEMON KORT ? ska vi byta ? så går allt igång XD helt äventyrligt , och målet var att hitta sällsynta braiga POKEMON kort :P det va som en status har du charizard är du KUNG XD

hahhah jag kan också tänka mig hur många timmar jag satt med pokemon spelet till gbc och gba XD underbar spel :p det va just POKEMON som förde mig in till RPG värden XD rollplayergame XD 

så ja alla älskar ju pikachuuuuuuuu XD

Kommentarer
Postat av: becky

euhm...okej...en hel uppsats om...pokemon? =P

2009-06-24 @ 23:21:26
Postat av: peetah

nej det är om min barndoms äventyr XD

2009-06-27 @ 19:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0