The Melancholy of Haruhi Suzumiya


denna animen är endast 11 eps lång.

handlar i stora drag om Kyon som hamnar i sammaklass som Haruhi. båda har tråkig i livet och vill att det ska hända något kul. Harushi drar ner kyon till hennes egenstartad club SoS, deras uppgift är att hjälpa/hitta udda situationer.

har just sett färdig denna underbara animen XD sååå sjukt bra =)
första intryck av denna animen var att jag nästan somnade igenom intro episoden och tänkte vafan är detta för skit :P
sedan kom en annan tanke har jag laddat ner epsioderna i fel ordning ?XD

det kan inte stämma att denna animen är dålig, för många har röstat fram att denna är en av de bästa animen i all in one :P (just därför började jag att titta på denna) så jag gav mig inte och gick genast upp till google och kollade hur epsioderna låg till. Det visade sig att ''charmen'' av denna animen är att episoderna ska ligga huller om buller XD det är så dem airade i tvn :P tydligen kan man kolla denna på 2 olika sätt :p ena är tv version då allt är huller om buller, vissa filler eps emellan dock få en underbar slut. Eller så kan man göra som jag kollade intro först sen eps 1-6 som är storyn, och därefter alla filler, dock så hamnar ju självklart den goa avslutningen som eps 6 :P men det gjord einte mig något :P så genom att se på olika följ får man olika upplevelse av animen =)

jag håller med alla som tycker att denna animen är bra =) vinklarna är helt underbara och musiken till animen är så perfekta :p älskar särskilt när den urgulliga blyga tjejen pratar med kyon (huvud killen) då musiken drar fram, helt romatiskt XD

vid början trodde jag att det var en hel vanlig school-life anime men dock har jag fel XD för vid eps hmm minns inte vilken det va kanske 4 eller -5 blev jag helt häppend XD plötsliga action scener m.m XD amaziiiiiing :P dessutom är eps 6 aka slutet en helt underbar slut =) jag ger denna en 5/5 kanske lite överskattad men endå, bra för att vara så kort =)




en av det bra part :P låtarna som hon sjunger är bra med =)


hahahh älskar iintro opening låten XD




oså kan man inte missa ending videon XD

perfekt dans XD

Kommentarer
Postat av: Phuong

Kolla på lovely complex! xD Jag tror inte jag hinner kolla på Eien innan jag åker =/ Har inte ens hunnit klart med rumble 2 än..fan blev så irriterad över att dom fokusera på Harima och inte Karasuma xD

2009-06-06 @ 18:11:26
Postat av: peetah

hahaha yepp ska kolla på lovely complex XD

2009-06-10 @ 18:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0