Dream på morgonen - first kiss

jag puttades med mina händer, allt för att jävlas med dig. Såg att du närmade sängkanten. Där gjorde jag min sista putt och du föll mjukt ner på sängen bland de massiva färgglada kuddarna. Där låg du, såg så bekvämt ut och jag blev nöjd. Jag ville gärna  falla in i din famn och bara njuta av situationen, dock så hade jag planerat något helt annat. 

länge hade jag övat in och lärt mig denna låt, jag ville bara att du skulle höra det. Du tittade på mig med lekande blickar samtidig undrade du vad jag gjorde. Jag reste mig upp sakta och gav dig ett litet leende som gjorde dig ännu mer förvirrad. jag gick sakta iväg och kände hur du sneglade på mig. Jag gick fram till pianot och drog av  skyddsduken och satte mig bekvämt på den lilla trästolen. Vände mig om och såg att du låg där och tittade upp mot taket, mot de stjärnorna som hängde ner. 

jag började sakta spela en låt i pianot, ljudet verkade helt okey och du lyssnade intessivt. klanget var underbart. Jag spelade med all min känsla och ville visa dig hur mycket tid jag hade lagt ner på denna låt, från att inte kunna spela piano tills denna låt. Visserligen var det inte min egen compisition dock gillade jag stört denna underbara sång. Jag hestade mig lite grann och andades in, tog ett djupt andetag och andades ut. Så började jag att sjunga mjukt. Min sång röst var inte värdens bästa dock så gjorde jag det bästa jag kunde även om det mesta var off. 

efter halva låten så tittade jag efter dig som låg bakom mig. Du hade redan lagt märke av en liten ihoprullad papperslapp som hängde bland de stjärnorna, du försökte nafsa åt dig lappen men kom inte åt den, gav en andra försök, du fick tag på den och log. Den leende kunde döda vilken kreaktur som helst på denna jord. 

Jag stannade upp med speladet, under två sekunder kunde jag komma åt knappen som automatsikt spelade upp låten jag hade spelat in, jag slutade dock inte att sjunga. Reste mig sakta upp från stolen, vände mig om och gick sakta mot dig. Medan jag gick sakte och njöt av melodin samtidig som jag sjöng och beundrade dig, som hade fått ner papperslappen och va helt koncentrerad på att få ut bandet som omslöt pappret. När jag väl kom fram vid säng kanten hade du fått upp snöret, och rullade sakta ut pappret samtidig som jag slutade sjunga. Du läste texten tyst för dig själv och log. Jag klev på sängen och böjde mig mot dig sakta och minns när du anar det, när du hade precis läst klart och vände dig mot mig, blev du lite förvånad att jag va där, du had einte lagt märke att jag var i närheten. Precis när du vände dig om och ville säga något var jag redan tillräcklig nära, Våran läppar mötes, du blev stum så som jag. Det va underbart att för första gången känna dina läppar. Jag kände att min stelna kropp sakta började mjukna till, jag la min ena hand mot din kind, den va soft och len, kyssen varade i få sekunder, dock kändes det som om jag hade fått det långa tid att berätta hur jag kände........................

på lappen stog det: wo de shi jie zhi you ni.....



låten som jag spelade och sjöng...av 王建(KenT) - 全世界恋爱




bild XD
håret blev quite goood XD orkade inte måla resten :p gjorde fel på killenshår och glömde ta ett nytt lager, så går inte skit samma XD

Kommentarer
Postat av: becky

jag är mållös...:-o...mitt hjärta dunka när jag läste :-o



värsta romantiska drömmen...känns verkligen från nån av pongis korean drama..:-p ...e d därför du va lite high high dei ida? =P ...



och bilden är underbar^^...min favvo bild hittills lr nåt xD haha...keep on goin pee xD

2009-03-29 @ 19:49:08
Postat av: Tess

Ihhhh Sm jag håller med Becky fullt ut ..! jag finner inga ord.. så braa..!

2009-03-29 @ 21:10:45
Postat av: Phuong

Omg....den där bilden...hur skillad är du egentligen? :O :O :O Färgläggningen o allt vart ju perfa :O

2009-03-29 @ 21:28:58
Postat av: peetah

b:öhöhööh lei sin high hight dei ah XD mjoo bilden va fin den :P



sm thx ^^



pongi me inte skillad XD jag kunde fixa till tjejens hår men det blev inte samma sak för killens :p så hade väl lite tur bara :p

2009-03-31 @ 17:52:55
Postat av: peeta

ahahh e itne skillad alls XD bara hade tur med den delen XD

2009-03-31 @ 20:51:38
Postat av: Anonym

vad duktig du är!

2009-04-03 @ 10:26:58
URL: http://mariiette.blogg.se/
Postat av: peetah

ihihiii tack ^^

2009-04-03 @ 11:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0