becky dödade min växt =(

härom dagen ville bee att vi skulle tävla och se vem som kunde sköta om sin växt :P hon gav mig ett tips för hon hade gjort så :p hon gjorde ett par hål på själva plastfoliet som var täckt över krukan, ''för att växten skulle få luft'' så jaa jag gjorde väl som hon sa eftersom jag inte va så grym med växter m.m :p

jag gjorde hål på kvällen och nästa morgon fick jag mögel XD trodde först att det va växtens själva växttrådar som kom ut eller vad fan det är :P men nepp mögel trådar som ser ut som spindelnät :P

så jag mailade affärer igen och fick detta som svar:

Hej igen
Mja du, att använda ett glas istället för ett fat borde inte vara några problem, men däremot skall du INTE göra hål i plastfoliet som täcker kruckan! Växter behöver inget syre utifrån då de producerar eget genom s.k. fotosyntes. Det är troligen dessa hål som gjort att det bildats någon form av mjöldagg eller mögel i krukan. Förhoppnigsvis går det fortfarande att rädda växten om du nu täcker krukan med folie (utan hål), och sedan följer instruktionerna från tidigare mail. Fatet med krukan (glaset i det här fallet) skall sedan alltid ha lite vatten i botten så att växten kan suga upp vätska efter behov, men skall alltså aldrig vattnas direkt i krukan.
Lycka  till än en gång.

beee dödade min växt =( jäbbla mördare :P  blä där försvann min kärlek, tänk så mkt tid jag la ner så mkt tårar och ork, now its gone XD känn dig skyldig
bee-din-tröga-bonde-på-en-berg-o-dal-bana

Kommentarer
Postat av: tess

HAHAHAHAHHAHA förlåt sm, men du skriver så kul x) Jag ska ha en tyst minut för din växt (a)

2009-09-21 @ 16:05:42
URL: http://endorphine.blogg.se/
Postat av: peetah

sm: what ?:p varför skriver jagkul ? kan ju knappt svenska XD

2009-09-21 @ 16:14:00
Postat av: Phuong

Becky är en växtmördare!!!!!!!!! xD

2009-09-21 @ 19:43:39
Postat av: peetah

ah det jobbiga hon dödar sin egen så vill hon att min ska vara med på graven :P

2009-09-21 @ 20:28:34
Postat av: tee

sm: HAHA för du skriver becky är en växtmördare xD mwihih det här blev dagens höjdpunkt(H)

2009-09-21 @ 20:37:19
Postat av: peetah

berättar bara sanningen:P

2009-09-22 @ 10:12:25
Postat av: becky

LOUISE dödade vår växt :-o...d va hennes idé -_- "växten måste väl få andas"

2009-09-23 @ 18:01:54
Postat av: peetah

skyll inte på louise XD jag hörde från dig ''växten måste andas'' jag tänkte skita i att göra hål men sen efter ett tag kom du med ''pee har du gjort hål än eller?'' :P

2009-09-23 @ 20:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0