jdrama xD

under sommaren har jag tittat igenom ett par jdrama, hmm förmodligen gillar jag mer jdrama än kdrama, o tvb serie xD dock så finns det ju självklart bra tdrama med xD Dock är jag inne på min jdrama period xD

STAND UP


hahah typiskt min serie typ xD Handlar om 4 killar på jakt efter tjejer :p dem är skolans sista ''virgin'' och under dem sista året på skolan, försöker dem bli av med den. Dock så är deras föräldrar ganska strikta och försöker sabbotera deras äventyr. Mycket komedi xD typiska nördar xD dem i mitten är skönast xD yampi har blivit en favorit xD Det finns faktiskt lite lärdom i denna serie xD

yampi+ sonoko <3

9/10 min typ xD

KIMI NI TODOKE

Komedi, romance, friendship. visserligen är detta en anime men ändå värt att rekommendera xD handlar om en tjej  sawako ? som kallas för sadako som har dålig självförtroende, som försöker smälta sig in i klassen :p Mycket vänskap och Mycket kärlek xD Tycker nästan att denna är i kapp Lovely complex xD Denna anime är den finaste jag har sett xD finns ingen vackrare både i grafiskt, animering, och story. Man kan inte sluta älska denna serie xD även om det är mer anpassad för tjejer så tycker jag om den XD
ETT MÅSTE!!
10+/10

DRAGON ZAKURA

En annan serie med Yampi, handlar om en advokat som ska förbättra japans sämsta/stökigaste skola? genom att få 4 studenter godkända till dröm-universitetet Todai. Mycket lärorikt både genom skola och livsstil. En annan plus är Arakagi Yui är med xD (Stephy nr 2 xD), Lärar gänget är mycket irriterande, särskilt rektorn, men det var underhållande yui yui yui yui, livets tråd xD

8.5/10


MY BOSS MY HERO

Det var just från denna serie jag märkte att Arakagi Yui finns med i denna värld xD Hon har VÄRLDENS SÖTASTE SMILE XD Handlar om en blivande triad boss, som måste klara av ett läsår för att få behålla platsen inom triad-världen. Han är 26, läser med 17 åringar xD Och han gör världens grymaste grimash xD Han är helt enkelt stört skön xD ETT MÅSTE, ROLIGASTE JDRAMA JAG NÅGONSIN HAR SETT XD och det är ju självklart ++++++++++ med arakagi yui xD
seriöst dem passar som par xD GAKKI SMILE FOR LIFE XD leendet bara smälter xD
10++/10

HANAZAKARI NO KIMITACHI E

aka hana kimi. Alla som tittar på jdrama har säkert någon gång sött på hana kimi :P  Handlar om en tjej som klär ut sig till en kille i en killskola, av andledningen för att hjälpa en kille att ''Hoppa'' igen. Som typiskt kärleksfilm så faller dem tillsist för varandra :P Mycket komedi xD särskilt när de 3 dorms ska fightas xD Oscar är fan skönast xD Nakatsu är också en favorit xD han som tror att han är gay xD ayia en jdrama med många snygga killar hahahh xD Nakatsu Nakatsu Nakatsu Nakatsu Nakatsu vs  Oscar Oscar Oscar Oscar Oscar Oscar. Nakastsu är skön, medans Oscar är ful xD Gillar inte storyn så mycket dock så räddade komedin denna serien xD
9.5/10 xD

CODE BLUE

Ännu en jdrama av Yampi xD och denna gång + Arakagi Yui + Erika toda xD Handlar om helikopter sjukhus typ :p vars 4 praktikant doktorer testast för att se om dem är kapitabelt till dess jobb xD somehow så tycker jag att denna serie är skit spännande :P sesong 1 var skit bra :p nu väntar man på sesong 2 xD det sägs att det är ännu mer touching xD cant wait. Denna serie är underbar xD den parten yampi med hans mormor var så touching xD  jag grät nästsn xD mycket sevärdig serie xD

10+/10

BLOODY MONDAY

handlar om en grym hacker, aka Falcon, som försöker hjälpa polisen med att rädda tokyo från tetoristattack, något dödligt gas/virus. Hackern är ung xD alla hacker serie är grymma xD finns dock ingen söt tjej här xD men falcons dator skill räddar situationen xD grym grym xD väntar på sesong 2 xD eller joo kvinliga lärare från Falcons klass är ganska lockande XD eller jag diggar henne xD mycket hackande i  system, bluethoot hissar, kameror. Man får en inblick på vad en hacker kan göra, och man får ett mål att bli en hacker xD

9/10

MAOU

handlar om en ängelik advokat, som har en mörk sida, han vill hämnas för sin döda bror, jag vet inte men  jag fick en känsla av death note xD Fifan jag har aldrig sett en serie där huvudpersonen ger mig en sån känsla över en charaktär, så fort scenen visar på honom, så känns det som om han sprider en ond aura, grym skillad tycker jag xD. Början av serie var lite seg men senare mot slutet kunda man inte sluta  :P ohh jag märkte att polisen var med i hana kimi xD han e grym :P dessutom finns det två söta tjejer XD en första är advokat killens syster som är blind xD fan jag skulle lugnt gifta mig med henne även hon var blind xD hennes leende är sååååå =) den andre är tjejen som hjälper polisen, som kan läsa av en objekts historia. Hon och advokaten skullle vara en grym par xD Man ser verkligen hur hon faller för honom, hur kär hon är :P hur lycklig hon kan vara bara att få vara vid hans sida :P hon var riktig grym :P hon är en sån bra bra bra flickvän-typ xD lovely :P

9/10




Kommentarer
Postat av: David

Vill du se bra tecknat Japansk film så måste du bara se Graves Of Fireflies. Då får du dessutom lite lärdom på köpet :)

2010-08-12 @ 10:53:07
Postat av: Phuong

Nörd petäär :P Drama nööööörd :P

2010-08-13 @ 18:11:02
Postat av: peetah

david: den har jag, dock ej sett. verkar vara sorgligt xD



P: du är nörd :p du har säkert sett mer serie än mig under sommarn xD

2010-08-14 @ 12:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0